VU RDM Support Desk

Heb je een vraag of heb je advies nodig? Neem gerust contact met ons op!
De VU RDM Support Desk wordt bemand door een multidisciplinair team van VU-deskundigen op het gebied van data. Het expertisegebied van deze deskundigen varieert van RDM en IT-oplossingen tot informatiebeveiliging en privacygerelateerde, juridische en ethische kwesties.

Wij bieden eerstelijns praktische hulp en advies bij RDM-gerelateerde vragen, zoals:

•    Het schrijven van een datamanagementparagraaf- en plan
•    Het FAIR maken van je data
•    RDM-gerelateerd advies rondom het verkrijgen van een beurs, bijv. hoe je RDM-kosten moet begroten in beursaanvragen
•     RDM-training
•    Het omgaan met gevoelige data en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
•    Databeveiliging en dataclassificatie
•    Oplossingen voor het opslaan en delen van gevoelige en niet-gevoelige data
•    Oplossingen voor het archiveren en publiceren van gevoelige en niet-gevoelige data op de middellange/lange termijn
•    Oplossingen voor niet-digitale data
•    Eigenaarschap en licentiëring van data, en de exploitatie van data

Stel je vraag in het tekstveld hieronder. We nemen binnen twee werkdagen contact met je op.



Wat gebeurt er nadat je je vraag hebt gesteld
Alle vragen worden in eerste instantie behandeld door een medewerker van het team Research Data Services van de universiteitsbibliotheek (UB). Binnen twee werkdagen nadat we je vraag hebben ontvangen, zal een teamlid je vraag beantwoorden. Als de medewerker je vraag niet kan beantwoorden, zal hij of zij een afspraak met je maken om de vraag verder te bespreken of je vraag doorsturen naar een deskundige buiten de UB. Het team blijft van begin tot eind betrokken bij het proces om je vraag te beantwoorden en houdt je voortdurend op de hoogte van de status totdat je vraag naar tevredenheid is beantwoord.